- 12 kwietnia 2021
Oddział VII ,,Mali odkrywcy”
Godziny pracy oddziału:
poniedziałek, piątek 7.00-15.30
wtorek , środa, czwartek 6.30-15.30
Język angielski w ramach podstawy programowej
Rytmika:
TEMATYKA KOMPLEKSOWA CZERWIEC
Karuzela dzieci z różnych stron świata.
Tropem kolorów lata.
Na wakacyjne wędrówki – wakacyjne rady!
Piosenka „Piosenka na kolorowe lato”
kolorowe lato. Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to? Będziemy po łące biegać na bosaka. Razem z żabką zieloną przez kałuże skakać. Ref. Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to? Że będziemy się bawili całe lato.
pełne słońca blasku. Wybuduję gdzieś nad rzeką zamek z piasku. Będziemy motyle gonili po łąkach. Policzymy ile kropek ma biedronka. Ref. Hej maluchy, hej dzieciaki …
| Wiersz ,,Wakacyjne rady” W. Badalskiej Głowa nie jest od parady służyć musi dalej. Dbaj więc o nią i osłaniaj, kiedy słońce pali. Płynie w rzece woda chłodna, bystra, czysta, tylko przy dorosłych z kąpieli korzystaj. Jagody nieznane, gdy zobaczysz w borze: Nie zrywaj! Nie zjadaj! – bo zatruć się możesz. Urządzamy grzybobranie, jaka rada stąd wynika? Gdy jakiegoś grzyba nie znasz, nie wkładaj go do koszyka.
Biegać boso jest przyjemnie, ale ważna rada: – idąc na wycieczkę pieszą dobre buty wkładaj! |
CZYTANIE NA TRAWIE
Dziękujemy Pani Aldonie, mamie Wojtusia za przeczytanie dzieciom ciekawej przygody Franklina.
Pani dyrektor wręczyła dzieciom z grupy nagrody za udział w naszym przedszkolnym konkursie „Savoir vivre przy rodzinnym stole „
#MOVEWeekPoland 2023
19 maja zostaliśmy zaproszeni na Wielką Galę „Akademii Lwa Honorka”. Mieliśmy przyjemność oglądać teatrzyki wystawiane przez dzieci z przedszkoli i klas I-III. Były to przepiękne występy , dotyczyły tematyki bezpieczeństwa. Uczestniczyliśmy w zabawach i obserwowaliśmy magiczne sztuczki tworzone przez Agencję Impuls. Biorąc udział w całorocznym projekcie „Akademii Lwa Honorka” , zostaliśmy nagrodzeni i wyróżnieni za wspaniałą współpracę, dostając super nagrody.
Udział w Mazowieckim Tygodniu Bezpieczeństwa 11.05-19.05
spotkanie z Panem policjantem
Wizyta pracownika WOPR dotycząca bezpieczeństwa podczas pobytu nad wodą – bezpieczne wakacje.
Czytanie na trawie
Odwiedziła nas mama Natalki – Pani Karolina i przeczytała dzieciom bardzo ciekawe opowiadania „Natka i niesforny Elf”. Dzieci bardzo były zainteresowane przygodami dziewczynki.
Dzielimy się wiedzą: śniadania, niemarnowanie żywności
Zakończenie projektu „Zdrowo jem , więcej wiem”
Na zakończenie projektu w etapie wiosennym zaprosiliśmy do naszej sali , młodsze dzieci. Naszym celem było przekazanie dzieciom wiedzy jaką zdobyliśmy podczas realizacji projektu. Podczas spotkania dzieci z naszej grupy chętnie dzieliły się wiedzą z gośćmi. Przedstawiliśmy nasze propozycje, co możemy jeść na śniadania-owsianka z dodatkami i owoców twarożek ze szczypiorkiem , na drugie śniadanie kanapka z szynką, sałatą i ogórkiem. Prezentowaliśmy swoje karty prace „Moje śniadanie”. Dzieci omawiały przed gośćmi swoje propozycje i zachęcały do jedzenia takich rzeczy. Duże zainteresowanie wśród dzieci zdobyła nasza „Księga śniadaniowa”, którą z chęcią oglądały i wymieniały się spostrzeżeniami. Chętne dzieci z naszej grupy opowiadały ,w jaki sposób możemy nie marnować żywności. Zaprezentowali plakaty i hasła promujące, które wykonaliśmy w ramach projektu wcześniej. Wszyscy z zaciekawieniem je oglądali. Dzieci ,w swobodnej dyskusji wymieniały się propozycjami, na temat jedzenia śniadań w swoim domu oraz robienia zakupów z rodzicami. Przedszkolaki, którzy byli naszymi gośćmi zapewnili nas, że z chęcią podzielą się swoją wiedzą z rodzeństwem i rodzicami.
happening czytelniczy
XII edycja Konkursu Pięknego Czytania organizowana przez Bibliotekę Pedagogiczną w Płocku wraz z III Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Dąbrowskiej w Płocku
ŚWIATOWY DZIEŃ ZIEMI udział w akcji #SprzątamyDlaPolski pod Honorowym Patronatem Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego
Kontynuacja projektu „Zdrowo jem , więcej wiem”
Konkurs: plakat – Nie marnujemy żywności
Przed wykonaniem zadania przypomnieliśmy sobie wiadomości z poprzednich zajęć- „Jak nie marnować żywności?”. Podzieliliśmy się na 4 zespoły czteroosobowe. I każda grupa tworzyła swój plakat na temat „Nie marnujemy żywności`”. Wszyscy przykładali się do pracy , tworząc piękne kolorowe plakaty z przeslaniem. Dzieci wymyśliły hasła promujące ich plakaty , które zostały spisane na kartkach i dołączone do plakatów. Takie jak:
„Żywności nie marnujemy, bo ją dobrze przechowujemy”.
„Nadmiar owoców się nie marnuje , gdy w kompocie ląduje”.
„W lodówce rzeczy trzymamy, bo o ich trwałość dbamy”
W drodze głosowania większością głosów wygrała praca z przesłaniem „„Z pieczywa grzanki robimy i do zupy je wrzucimy”
Z plakatów zrobiliśmy wystawę na korytarzu przedszkola -widoczna dla wszystkich.
Lekcja :Nie marnujemy żywności
Na wstępie zajęć rozmawialiśmy na temat marnowania żywności. Dzieci chętnie dzieliły się wiedza związaną z robieniem zakupów, przechowywaniem żywności. Dowiedziały się, że najczęściej wyrzucamy :pieczywo , owoce, warzywa, wędliny, napoje mleczne. Dyskutowaliśmy na temat różnic między terminem przydatności do, a minimalną datą trwałości. Zwróciliśmy uwagę, jak bardzo trująca jest pleśń, zgnilizna, takich produktów pod żadnym pozorem nie jemy. Doszliśmy do wniosku, dlaczego nie powinniśmy marnować jedzenia. Produkt musi być wyhodowany, wyprodukowany, więc zużywamy do tego duże ilości wody. Każde wyrzucone jedzenie staje się śmieciem, który trzeba zutylizować i przetworzyć. Dzieci wykazały się wiedzą , co zrobić by nie marnować produktów takich jak : pieczywo, owoce, warzywa, wędliny. Pomysły dzieci pani zapisywała na arkuszach papieru, pod nazwami produktów:
– kupujemy mniejsze ilości jedzenia, planujemy posiłki, przechowujemy prawidłowo, robimy kompoty z nadmiaru owoców, z czerstwego pieczywa robimy grzanki, mrozimy nadmiar np.: pieczywa, mięsa.
Wzięliśmy udział w zabawie „Mam lodówkę wypełnioną’- uczestnicy śpiewali piosenkę i jedno dziecko spacerowało w kręgu z drewnianą łyżką , gdy melodia milkła kolejna osoba wchodziła do kręgu , koło której zatrzymał się uczestnik z drewnianą łyżką. Wiedzę podsumowaliśmy gra ruchową „Do kosza , czy do brzucha”. Na karteczkach były napisy np.: zgniłe owoce, świeże pieczywo – dzieci decydowały czy wrzucają produkty do kosza , czy do garnka.
Konkurs „Najlepszy zestaw na śniadanie „
Przed prezentacją rysunków , przedstawiającą nasze drugie śniadanie przypomnieliśmy sobie , że nasze śniadania powinno być zawsze zdrowe i pożywne. Dzieci przez weekend miały za zdanie narysować swój „drugi zestaw śniadaniowy”. Podczas prezentacji swoich prac – omawialiśmy nasze propozycje zdrowotne. Wszystkie prace były przepiękne i kolorowe. Zawierały produkty z bardzo dużą ilością witamin- przeważały jogurty i owoce. Zorganizowaliśmy głosowanie i jednogłośnie wygrała praca Leona. Chłopiec jeszcze raz zaprezentował pracę i otrzymał od nas odznakę „Super Kucharza”. Złożyliśmy nasze prace w „Księgę Śniadaniową , a Natalka wykonała do niej przepiękna okładkę.
WIZYTA W MUZEUM MAZOWIECKIM W PŁOCKU
Podczas wycieczki poznaliśmy Teatr Form Wielu i jego historię. Dowiedzieliśmy się jak powstają obrazy. Zwiedziliśmy Galerię. Poznaliśmy – Co to jest żywy obraz? Mieliśmy okazje tworzyć żywe obrazy.
NA ZIELONEJ UKRAINIE
27 marca obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Teatru. Przypomnieliśmy sobie co to jest teatr- oglądając film edukacyjny. Dzieci, które miały ochotę przyniosły do przedszkola różne gadżety- kapelusze, stroje, skrzydła. Bawiliśmy się pacynkami , lalkami. Tańczyliśmy dowolnie w rytm muzyki. Odgrywaliśmy scenki w parach , wymyślone przez dzieci. Dialogi były przepiękne , a scenki bardzo zabawne i mądre.
Projekt „Zdrowo jem , więcej wiem”- edycja wiosenna
lekcja :”Stawiam na śniadanie”
Dzieci z naszej grupy posiadają bardzo dużą wiedzę, na temat zdrowego odżywiania i jedzenia wartościowych śniadań. Podczas pogadanki chętnie się wypowiadały , dzieliły wiedzą , dawały propozycje zestawów śniadaniowych. Na początku wzięliśmy udział w zabawie „Ja i samochód i …” Dzieci należące do poszczególnych zespołów -Samochody, Rowery, Samoloty, Komputery, wykazały się dużą wiedzą na temat –Czego potrzebują te rzeczy , żeby mogły prawidłowo działać? Do czego służy im energia? Dzieci zrozumiały, że człowiek czerpie energię z pożywienia. Śniadanie jest bardzo ważnym posiłkiem napędzającym energię człowiekowi, na dużą ilość czasu w ciągu dnia. Dzieci dzieliły się wiedzą na temat propozycji – co możemy zjeść na śniadanie – owsianka z dodatkami owoców , twarożek ze szczypiorkiem , drugie śniadanie kanapka z szynką, sałatą i ogórkiem. Pamiętaliśmy także o nawadnianiu organizmu i doszliśmy do wniosku , że najlepsza jest woda. Na koniec obejrzeliśmy i omówiliśmy prezentację multimedialną „Stawiam na śniadania”. Omówiliśmy karty pracy –„Moje śniadanie”. Dzieci między sobą prowadziły pogadankę na temat co jest zdrowe, a co nie do końca jest najlepsze w ich śniadaniach. Po skończonej pracy podsumowaliśmy naszą wiedzę, odpowiadając na pytania kierowane przez nauczyciela dotyczące tematu. Na drugi dzień zjedliśmy zdrowe , pożywne śniadanko w naszym przedszkolu.
Nasza piękna palma wielkanocna , wykonana na konkurs do Katolickiej Szkoły Podstawowej w Płocku.
22 MARCA ŚWIATOWY DZIEŃ WODY
Obchodziliśmy ten dzień poruszając problemy globalne wody. Oglądaliśmy prezentację multimedialną, dotyczącą zanieczyszczenia wody na świecie i sposobów oszczędzania źródła energii – jakim jest woda. Dowiedzieliśmy wielu ciekawostek, ile potrzeba wody do wyprodukowania koszulki ,czy kubka. Prowadziliśmy pogadankę, jak możemy i jak oszczędzamy wodę. Wsłuchiwaliśmy się w szum wody , spadających kropel i tańczyliśmy w rytm deszczu.
21 MARCA PRZYWITALIŚMY WIOSNĘ
W dniu 21.03 obchodzimy „Dzień Kolorowej Skarpetki”-Światowy Dzień Zespołu Downa. Ta data nie jest przypadkowa, nawiązuje do obecności u osób z zespołem Downa dodatkowego, trzeciego chromosomu w 21. parze chromosomów.
Ogólnopolski Tydzień Uważności w szkole i przedszkolu
Plan tygodnia uważności
Poniedziałek – Uważność na oddech
Wtorek – Uważność na zmysły
Środa – Uważność na ciało
Czwartek – Uważność na emocje
Piątek – leżymy do góry brzuchem czyli Uważne jedzenie i Relaks
Codziennie wykonywaliśmy ćwiczenia zgodnie z harmonogramem.
SPACER -w poszukiwaniu oznak wiosny
BAL KARNAWAŁOWY
DZIEŃ BABCI I DZIADKA
warsztaty piernikowe
Podsumowanie projektu „Zdrowo jem , więcej wiem”
Dzielimy się wiedzą “Piramida zdrowia, owoce i warzywa “
Po zdobyciu wiedzy o owocach i warzywach, oraz zasadach zdrowego żywienia przedstawionych w formie Piramidy Zdrowia chcieliśmy podzielić się wiedzą przed innymi grupami w przedszkolu. Zrobiliśmy wystawę z naszej „Zespołowej księgi owocowo -warzywnej” oraz „Encyklopedii warzyw i owoców”. Udostępniliśmy nasze owocowo- warzywne gry planszowe. Poza tym dzieci przygotowały ,w formie plastycznej, dla naszych gości foldery zachęcające do jedzenia owoców i warzyw. Pani przeprowadziła pogadankę z dziećmi na temat zdrowego odżywiania. Dzieci z naszej grupy wykazały się dużą wiedzą opowiadając gościom o wartościach odżywczych warzyw i owoców. Opowiadały co można zrobić do jedzenia na przykład przepyszne sałatki owocowo warzywne, dżemy, soki. Goście mieli możliwość zobaczyć i podotykać produkty zbożowe takie jak między innymi: kasza jęczmienna, kuskus, czerwony ryż ,ciemny makaron i dowiedzieć się o właściwościach odżywczych tych produktów. Na koniec dzieci z naszej grupy gościom opowiadały przygody z naszej „Zespołowej księgi owocowo warzywnej.” Potem wszyscy razem z wielką ochotą i przejęciem grali w nasze owocowo warzywne gry planszowe.
3 stycznia odwiedzili nas goście ze Straży Miejskiej w Płocku. Ciocia Agnieszka , wujek Bartek i Lew Honorek przybliżyli nam pracę strażników miejskich oraz przedstawili zasady bezpieczeństwa podczas różnych sytuacji życiowych .
UROCZYSTOŚĆ CHOINKOWA
Udział w zbiórce organizowanej przez Moto Mikołaje – przekazanie paczek dla potrzebujących dzieci z Płocka. Dziękujemy Rodzicom za włączenie się w mikołajkową pomoc :-)
SPOTKANIE MIKOŁAJKOWE Z PANEM PREZYDENTEM PŁOCKA
Realizacja scenariusza „Gra planszowa o Piramidzie Zdrowia” projekt „Zdrowo jem , więcej wiem”
Przed przystąpieniem do konkursu, dzieci przypomniały sobie wiadomości na temat zdrowego odżywiania – w formie zdawania pytań i ciekawostek. Chętnie omawiały Piramidę Zdrowia, wskazując odpowiednie piętra, przeglądały Encyklopedię warzyw i owoców oraz książkę historyjek owocowo-warzywnych. Po wstępnej pogadance, dzieciom została przedstawiona instrukcja dotycząca wykonania gier planszowych. Niektóre dzieci chciały wykonać swoją grę w domu i skorzystać z pomocy rodziców. Inne chętnie podzieliły się na zespoły i zrobiły to w przedszkolu. Wszystkie gry były bardzo kolorowe i posiadały zasady. Wszyscy zaprezentowali je podczas forum grupowego. Potem z chęcią graliśmy przy stoliczkach, aby przetestować wszystkie gry.
Królowały chińczyki owocowo-warzywne, ściganki, zgadywanki, zależy na jaki symbol owoca lub warzywa się stanęło, trzeba było wykonać zadanie-zaśpiewać, zatańczyć.
Zarządziliśmy głosowanie na najciekawszą grę – najwięcej głosów zdobyła gra „ŚCIGANKA OWOCOWO- WARZYWNA „. Gdzie głównymi bohaterami są jest truskawka, cytryna, bakłażan, brokuł. Po przez rzut kostką, kto dojdzie najszybciej do mety, ten wygrywa szklankę soku marchwiowego, a ostatnia osoba, która przegra zjada plaster cytryny. Gra jest bardzo estetycznie zrobiona i przypomina prawdziwą grę przez swoje wykonanie. Podczas realizacji zadania nasz dzień był pełen wrażeń.
6 grudnia Mikołajki
Warsztaty świąteczne
realizacja projektu „Zdrowo jem, więcej wiem” ciąg dalszy
Scenariusz
Co powinny jeść dzieci? Piramida Zdrowia.
Na początku zajęć dzieci, bardzo chętnie wypowiadały się na temat zdrowego odżywiania. Bardzo często padało stwierdzenie, że owoce i warzywa są najzdrowsze. Co możemy zrobić z owoców i warzyw?–soki, przetwory, sałatki. Dzieci przypominały sobie ich wygląd i znaczenie piramidy zdrowia w życiu człowieka. Z chęcią rysowały w schemacie piramidy, omawiane produkty na poszczególnych piętrach. Wiedziały , że podstawą zdrowego stylu życia jest ruch–spacery, uprawianie sportu. Wymieniały różne fajne sporty jakie chciałyby uprawiać. Wspólnie wykonywały ćwiczenie “pajacyk “, które jest ich ulubionym. Podczas słuchania utworów literackich Jana Brzechwy, dzieci chętnie wymieniały warzywa jakie występowały w utworze “Na straganie “. Grupa podzielona była na 2 zespoły: chłopcy i dziewczynki. Dziewczynki wymieniły więcej warzyw. Po przeczytaniu wiersza “Pomidor” dzieci uczestniczyły w pogadance, z której jasno wynikało, że dzieci uwielbiają codziennie jeść owoce i warzywa w domu i przedszkolu. Nauczycielka zachęcała dzieci do robienia w domu przepysznych surówek i dodawania do nich słonecznika oraz pestek dyni. Podczas prezentacji produktów zbożowych, dzieci mówiły że często jedzą pieczywo, makarony, kasze. Na talerzykach mogły obserwować i dotykać: kaszę gryczaną, pęczak, bulgur, kaszę jęczmienną, kuskus, płatki owsiane, makaron z soczewicy, czerwony ryż. Rozmawialiśmy na temat wpływu witaminy B na nasz organizm, którą zawierają właśnie produkty zbożowe. Wymienialiśmy potrawy na przykład: makaron z sosem, płatki z mlekiem. Dzieci dowiedziały się podczas prezentacji mleka i produktów mlecznych, co robią dobre bakterie w naszym organizmie, które są zawarte kefirach i jogurtach. Przypomnieliśmy sobie, że jedzenie mięsa, które jest źródłem białka powinno być rzadkie, ponieważ nie zawiera ono tak cennych wartości jak warzywa, owoce i nabiał. Wspomnieliśmy także, że groch i fasola są także źródłem białka. Z tłuszczów wybraliśmy oliwą z oliwek będącą świetnym dodatkiem do surówek. Wymienialiśmy sobie potrawy z ryby–kotlety, pasty, wędzone z grilla. Dzieci wypełniły tylko pierwszą część karty pracy, ponieważ nie potrafią jeszcze pisać. Na podsumowanie wymieniliśmy piętra piramidy zdrowia. Rozmawialiśmy o wodzie, jako cennym źródle nawodnieniu. Dzieci wiedzą, że prowadzenie zdrowego stylu życia nie polega tylko na zdrowym odżywianiu ,ale także na ograniczeniu korzystania ze sprzętów elektronicznych na rzecz spacerów, wysypiania się . Wiedzą,że muszą ograniczać słodycze, które sprzyjają nadwadze i próchnicy. Trzeba kontrolować swoją wagę i dbać o higienę jamy ustnej i całego ciała.
warsztaty czekoladowe
pierwsze zabawy na śniegu
„Baw się z nami -owocami, warzywami!”- realizacja kolejnego etapu z projektu „Zdrowo jem, więcej wiem”
Dzieci przed wykonaniem historyjek uczestniczyły w pogadance na temat korzyści płynących z umieszczania w naszej codziennej diecie owoców i warzyw.
Dzieci z chęcią przystąpiły do ułożenia- narysowania zabawnych historyjek o owocach i warzywach. Wszyscy wykonali zadanie w formie plastycznej ponieważ , nie potrafią jeszcze pisać. Dzieci zostały podzielone na 4-5 osobowe zespoły. Tworzyli w porozumieniu ze sobą różne historie, dotyczące przygód owocowo- warzywnych. Prezentowali je potem na forum grupy, opowiadając o nich. Po prezentacjach przystąpiliśmy do głosowania. Z dużą przewagą głosów wygrała praca chłopców opowiadająca „O śliwce i pietruszce”. Pewnego razu pietruszka poszła na grzyby do lasu. Między gęstymi drzewami spotkała swojego tatę.
Następnie poszli do koleżanki – fioletowej śliweczki, na pyszną sałatkę owocową. W tym domu nie było żadnych słodyczy, bo nikt nie chciał nigdy ich jeść.
Na koniec stworzyliśmy ze wszystkich historyjek bardzo długą „Zespołową księgę owocowo- warzywnych historyjek” . Księga wykonana w formie leporello. Chłopcy, którzy zgłosili się do wykonania okładki, bardzo starannie ja ozdobili.
Nasza grupa bierze udział w projekcie „Zdrowo jem, więcej wiem” Fundacji BOŚ, projekt objęła honorowym patronatem Pierwsza Dama Agata Kornahauser – Duda.
Głównym celem projektu jest zatem wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych.
Ważnym celem jest również uświadomienie związku pomiędzy żywieniem, a występowaniem wielu chorób i dolegliwości oraz podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej.
Dzieci w naszej grupie posiadają bardzo dużą wiedzę na temat wartości warzyw i owoców naszym życiu. Rozumieją, że powinny być one źródłem diety w każdym domu, ponieważ dają siłę i zdrowie. Podczas pogadanki wprowadzającej do pierwszych zajęć projektu , dzieci nazywały owoce i warzywa, wymieniały różne zupy, potrawy z wykorzystaniem danego produktu. Wiedzą jakie przetwory i soki można z nich zrobić. Najlepiej odzwierciedlają to plakaty wykonane w domu z pomocą rodziców i hasła na temat właściwości witalnych, owoców i warzyw. Każde z dzieci miało przydzielony swój owoc lub warzywo, o którym pięknie opowiadało w formie wierszyków i haseł. Przedstawiało przepisy jakie można z niego zrobić. Następnie z naszych plakatów stworzyliśmy „Encyklopedię warzyw i owoców”, która jest dostępna do przeglądania dla dzieci w naszej sali. Oprócz tego dzieci przynosiły świeże owoce i warzywa, jakie widniały na ich plakacie. Wszystkie owoce i warzywa zostały zgromadzone w kąciku owocowo- warzywnym, potem umyte i pokrojone. Dzieci dotykały, wąchały i smakowały pyszności. Moment zniknęły z naszych talerzy w brzuszkach małych łakomczuszków. W domu, w karcie ucznia „Owoce i warzywa na co dzień i od święta”, dzieci projektowały stroje na przedstawienie utworu Jana Brzechwy „Na straganie„ oraz narysowały przepisy na sałatki, ponieważ nie potrafią jeszcze pisać. Wszystkie receptury były kolorowe i smacznie wyglądały.
Przygotowywaliśmy się sumiennie i wzięliśmy udział w przedstawieniu „Na straganie” Jana Brzechwy . Z pomocą rodziców powstały wspaniałe opaski na głowę , przedstawiające postaci występujące w utworze. Utwór dzieciom jest bardzo dobrze znany z wcześniejszych zajęć i zabaw.
Dzieci przepięknie recytowały swoje role utożsamiając się z warzywami. Wszyscy byli bardzo zadowoleni i podekscytowani z udziału w widowisku. Rozmawialiśmy o nim bardzo długo i było dużo radości. Dla dzieci to było super przeżycie.
10 listopada uczciliśmy Narodowe Święto Niepodległości. Rozmawialiśmy na temat historii Polski. Oglądaliśmy film edukacyjny związany z 11 listopada. Uroczyście o godzinie 11.11 odśpiewaliśmy Hymn Narodowy. Ozdabialiśmy nasze symbole narodowe- godło i flagę. Bawiliśmy się przy polskich piosenkach ludowych.
W tym roku po raz kolejny nasze przedszkole włączyło się w Ogólnopolską akcję „Niepodległa do hymnu” #NIEPODLEGLADOHYMNU
„Polska” – R. Przymus
Polska – to taka kraina,
która się w sercu zaczyna.
Potem jest w myślach blisko,
w pięknej ziemi nad Wisłą.
Jej ścieżkami chodzimy,
budujemy, bronimy.
Polska – Ojczyzna…
Kraina, która się w sercu zaczyna.
9 listopada wybraliśmy się do Książnicy Płockiej Filii nr 7 w Płocku.
Pani przeczytała nam bajkę o tradycjach andrzejkowych oraz włączyła film.
Wszyscy mogli wylosować wróżbę na kole fortuny i dowiedzieć się kim zostaną w przyszłości.
4 listopada w naszym przedszkolu odbył się „DZIEŃ POSTACI Z BAJEK”. Dzieci miały wspaniałe stroje , którymi prezentowały ulubionych bohaterów bajek. Wszyscy byli bardzo podekscytowani. Z radością uczestniczyli w zabawach tanecznych , tematycznych konkursach i zagadkach. Brawo dla cioci Kasi i Agnieszki za przeprowadzenie całej zabawy.
SPOTKANIE Z PANEM POLICJANTEM
WARSZTATY EDUKACYJNE „PLANSZOWA SOWA”
26 października odwiedziliśmy jednostkę Państwowej Straży Pożarnej w Płocku przy ulicy Popłacińskiej. Poznaliśmy bardzo odpowiedzialną pracę strażaków. Mieliśmy okazję posiedzieć w wozie strażackim i w łodzi ratunkowej. Przymierzaliśmy strój strażaka oraz z bliska poznaliśmy sprzęt ratunkowy. Dzieci miały okazję puszczać wodę z węża strażackiego. Wszyscy wykazali duże zainteresowanie opowieściami Pana strażaka. Dzieci były bardzo zadowolone z wycieczki.
25 października oglądaliśmy po godzinie 12 „Zaćmienie słońca”. Wykorzystaliśmy do tego specjalne szybki. Dzieci były bardzo zadowolone i podekscytowane zjawiskiem.
ZAJĘCIA BIBLIOTECZNE
Dnia 11 października byliśmy na zajęciach w Książnicy Płockiej filia nr 7. Podczas zajęć pani Magda przeczytała dzieciom jesienną bajkę o wiewiórce i jeżyku. Następnie dzieci bawiły się w znaną i bardzo lubianą przez nich zabawę „Na dywanie siedzi jeż” oraz wykonały pracę plastyczną – „Jeżyka” z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.
TYDZIEŃ UPRZEJMOŚCI
W dniach 3 – 7 października organizowaliśmy w naszym przedszkolu tydzień uprzejmości pod hasłem : Kocham, lubię , szanuję, mówię proszę , przepraszam , dziękuję”. Podczas zajęć dydaktycznych rozmawialiśmy o szacunku wobec osób starszych oraz niesienia im pomocy, a także bycia uprzejmym w stosunku do kolegów i koleżanek. Głównym założeniem „Tygodnia uprzejmości” było rozwijanie u dzieci postaw społeczno-moralnych oraz życzliwości, empatii, gotowości do pomocy i kulturalnych zachowań .
4 października wybraliśmy się na wycieczkę do Przedsiębiorstwa Gospodarowania Odpadami w Płocku w Kobiernikach. Zwiedziliśmy nowoczesną ścieżkę edukacyjną ,służącą do edukacji ekologicznej.
Dowiedzieliśmy się co to są odpady , co robić , żeby ich wytwarzać najmniej oraz jak je segregować. Zdobyliśmy wiedzę na temat surowców wtórnych. Widzieliśmy jak wygląda kompostownik i do czego służy. Ozdabialiśmy mazakami super worki płócienne , które dostaliśmy w prezencie. Graliśmy w eko grę i rysowaliśmy ekologiczne rysunki.
Najlepszy odpad to taki , który nigdy niepowstanie.
30 września świętowaliśmy w naszej grupie DZIEŃ CHŁOPAKA. Dziewczynki złożyły życzenia kolegom, wszyscy z tej okazji dostali niespodzianki przygotowane z inicjatywy Rady Rodziców. Zorganizowaliśmy zawody , zabawy muzyczne. Przenieśliśmy się do „Kariny kowbojów , rycerzy i dam dworu”. Wszyscy byli bardzo zadowoleni i podekscytowani.
29 września w Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania odwiedzili nas wspaniali goście-Seniorzy i pracownicy z Centrum Aktywności Seniora w Płocku. Panie Ania , Basia i Ela przybliżyły dzieciom twórczość płockiego poety Władysława Broniewskiego ,prezentując wiersze dla dzieci. Dzieci wykazywały bardzo duże zainteresowanie literaturą. Spotkanie odbyło się w ramach akcji promowania twórczości Broniewskiego wśród dzieci, zainicjowanej przez Płocką Radę Seniorów w ustanowionym w Płocku roku Broniewskiego. Dzieci były bardzo wdzięczne za wizytę w naszym przedszkolu, podziękowały wręczając przepiękne laurki gościom.
Bezpieczna droga do przedszkola
We wrześniu w ramach tematyki rozpoczęliśmy cykl zajęć związanych z bezpieczeństwem na drodze. Dzieci przypomniały sobie zasady ruchu drogowego. Odwiedziliśmy „Miasteczko ruchu drogowego„. Ćwiczyliśmy poprawne przechodzenie przez jezdnię oraz poznaliśmy niektóre znaki drogowe. W trakcie zajęć dzieci poznawały zagrożenia wynikające z niewłaściwego zachowania się na ulicy. Podczas zabaw w grupie przedszkolaki potrafiły rozpoznać za pomocą testu obrazkowego złe i dobre zachowania dzieci na ulicy.
Uczestniczyliśmy także w „Europejskim Tygodniu Mobilności”., którego zwieńczeniem był „Dzień bez samochodu”- 22 września.- celem kampanii było zachęcania młodych ludzi do zmiany nawyków i korzystanie ze środków transportu przyjaznych środowisku.
Spotkanie w osiedlowej bibliotece
22.09. spotkaliśmy się z p. Magdą , która bardzo ciekawie i z humorem przeczytała nam opowieść ,,O książce , która nie chciała być czytana’’. Rozwiązywaliśmy też zagadki graficzne i bawiliśmy przy muzyce i piosence .
Dnia 20 września świętowaliśmy Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka. Dzieci miały okazję do czerpania podwójnej radości z bycia przedszkolakiem. Na dzieci w przedszkolu czekało mnóstwo niespodzianek. W sali panowało wiele radości i śmiechu, podczas tańców i zabaw ruchowych z balonami. Każdy czuł się doceniony dostając emblemat uśmiechniętej buźki w ulubionym kolorze i kolorując medal przedszkolaka.
Ogólnopolska akcja ,,Sprzątania Świata ‘’ 2022
Dnia 16 września uczesniczyliśmy w corocznej Ogólnopolskiej ekologicznej akcji – Sprzątanie Świata – Polska 2022. Tegoroczna edycja kampanii odbywała się pod hasłem ,,Wszystkie śmieci są nasze ‘’ . Wyposażeni w rękawice i worki na śmieci z wielkim poświęceniem zbieraliśmy śmieci na osiedlu wokół przedszkola. Dzieci podczas tej akcji były bardzo podeskcytowane i czuły się odpowiedzialne za ochronę naszej planety.