Oddział III ,,Kropeczki biedroneczki”

Godziny pracy oddziału:
poniedziałek- środa: 6:30-16:30
czwartek- piątek: 6:30-16:00

ZAJĘCIA DODATKOWE:
rytmika:  poniedziałek 12.10-12.30
j. angielski: w ramach podstawy programowej 

 TEMATYKA  KOMPLEKSOWA  NA MIESIĄC CZERWIEC:

Czym podróżujemy.

Lato

Wakacje

PIOSENKA 

"Razem z latem"

sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

1.Chodzi złote lato

w kapeluszu z kwiatów,

w rękach ma latawiec,

biega z nim po trawie.

Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja. (x 2)

2. Czasem dla ochłody

lato zjada lody.

Zajada je powoli,

gardło go nie boli.

Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja. (x 2)

WIERSZ

"Przepis na tęczę"

Agnieszka Frączek

Weź bukiecik polnych wrzosów, 

dzbanek chabrowego sosu, 

szklankę nieba wlej pomału,

garść niebieskich daj migdałów,

dorzuć małą puszkę groszku,

nać pietruszki wsyp (po troszku!), 

włóż pojęcia dwa zielone

i zamieszaj w prawą stronę.

Dodaj skórkę od banana,

łąkę mleczy i stóg siana, 

szczyptę słońca, dziury z serka

i cytryny pół plasterka.

Weź jesieni cztery skrzynki,

zapach świeżej mandarynki, 

pompon od czerwonych kapci,

barszcz z uszkami (dzieło babci)…

Jeszcze maków wrzuć naręcze

i gotowe… 

Widzisz tęczę?

Zajęcia otwarte to spotkania, dzięki którym rodzice mogą zobaczyć, jak funkcjonuje dziecko w grupie przedszkolnej. Dnia 30 maja takie wydarzenie miało miejsce w grupie Biedroneczek. Zajęcia poświęcone były podsumowaniu wiadomości na temat zwierząt egzotycznych. Zaplanowana praca i zajęcia sprawiły dzieciom wiele zabawy i radości. Biedroneczki odgadywały zagadki, wysłuchały opowiadania , klasyfikowały zwierzątka, dzieliły ich nazwy na sylaby, karmiły wesołą małpkę oraz oczywiście bawiły się razem ze swoimi Rodzicami.  Na zakończenie zajęć maluszki  wraz z nieocenionymi pomocnikami wykonały pracę plastyczną – lwy z papierowych talerzyków.
Drodzy Rodzice, dziękujemy bardzo za obecność i wspaniałą zabawę :) 

 

"Dzień Mamy i Taty"

 

Akademia Zdrowego Przedszkolaka

Podczas zajęć prowadzonych w ramach Akademii Zdrowego Przedszkolaka dzieci  samodzielnie przygotowały z owoców smaczne i zdrowe szaszłyki. Wszystkie dzieci były zaangażowane i aktywne: samodzielnie pracowały, chętnie zjadały owoce, które wcześniej same nadziały na patyczek. Zajęcia kulinarne to bardzo dobra motywacja dla dzieci do próbowania nowych smaków, przełamywania niechęci do niektórych owoców oraz świetny sposób do przekazywania dzieciom wiedzy o znaczeniu spożywania owoców dla zdrowia człowieka. Kochani Rodzice, dziękujemy za zakup owoców :) 


13 maja, w poniedziałek rozpoczął się w naszym przedszkolu Tydzień Czytania Dzieciom pod hasłem „Mamo, tato poczytaj mi bajeczkę!”. Po południu gościliśmy już pierwszego, chętnego do czytania - tatę Tymoteusza. Przez następne dni zaszczycili nas swoja obecnością mama Mikołaja, Mama Szymona, tata Ali oraz mama Leona. Po wysłuchaniu bajek, wszyscy mieli bajkowe i kolorowe sny. Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w projekt czytania dzieciom.

 

Zajęcia edukacyjne z udziałem psa

 „Kropeczki biedroneczki”  wzięły udział w zajęciach edukacyjnych z udziałem psa rasy samoyed, o imieniu Gratka, prowadzonego przez p. Annę Świątecką- trenera profilaktyki pogryzień Fundacji Pies i Staś. Na pierwszych zajęciach przedszkolaki  dowiedziały się jak bezpiecznie i przyjacielsko kontaktować się z psem  oraz jak zareagować w sytuacji napotkania obcego psa. Na koniec Gratka otrzymała od dzieci psie przysmaki :) 

 

WARSZTATY PIERNIKOWE

 

Akademia Zdrowego Przedszkolaka

Realizując projekt „Akademia Zdrowego Przedszkolaka” nasze kochane maluchy, przyrządzały zdrowe i kolorowe kanapki.   Po wyszorowaniu rączek, przystąpiliśmy do solidnej pracy.Wszystkie dzieci z zaangażowaniem dobierały składniki, aby każda wykonana kanapka wyglądała wyjątkowo.Na stole nie zabrakło pomidorów, ogórków, papryki i innych zdrowych składników. Dzięki takim zajęciom dziecko kształci w sobie odpowiednie nawyki żywieniowe, rozwija kreatywność, wyobraźnię oraz dbałość o higienę podczas sporządzania posiłków. Serdecznie dziękujemy Rodzicom za zakup potrzebnych składników :) 

 

„Nabiał produkt smaczny, zdrowy dostajemy go od krowy…”

W minionym tygodniu  Biedroneczki poszerzyły swoją wiedzę dotyczącą zwierząt hodowlanych. Dzieci nazywały zwierzęta i naśladowały ich odgłosy. Z uwagą wysłuchały opowiadania pt. „Kto jest najważniejszy? ”  wyciągając wniosek, że w gospodarstwie jest to oczywiście gospodarz, który pielęgnuje i karmi swoje zwierzęta. Dzieci dowiedziały się także, że każde zwierzątko ma swoją rodzinę i swój domek a także jakie korzyści płyną z ich hodowli. Biedroneczki doiły krowę oraz przeprowadziły degustację wybranych produktów mlecznych.

 

„Mali ogrodnicy”

 W naszym kąciku przyrody rozpoczęliśmy wiosenne sianie i sadzenie.  Zajęcia miały na celu zapoznanie dzieci z etapami wzrostu roślin oraz niezbędnymi warunkami do ich rozwoju. Przedszkolaki oglądały cebulki oraz nasiona roślin; wskazywały różnice i podobieństwa między nimi. Następnie podwinęły rękawy i  zabrały się do pracy. Każdy własnoręcznie zasadził swoją cebulkę- dymkę, z której już niedługo wyrośnie świeży i pachnący szczypiorek. Kącik przyrody jest dla dzieci doskonałym miejscem do prowadzenia częstych badań, eksperymentów i obserwacji. Dzieci starannie pilnują swoich upraw, sprawdzają czy podłoże jest dostatecznie nawilżone oraz kibicują jak najszybszemu wzrostowi swoich małych roślinek.

 

„Ubierać się na cebulkę”

Początek wiosny, to czas kataru i kaszlu, aby uniknąć przeziębienia, dzieci zapoznały się ze sposobem ubierania na cebulkę, który zabezpiecza przed przegrzaniem lub zziębnięciem. Biedroneczki postanowiły wzmocnić swoją odporność przygotowując samodzielnie syrop z cebuli. Degustacja syropu cieszyła się dużym powodzeniem.

 

13 marca Przedszkolaki wzięły udział w warsztatach ceramicznych, podczas których miały okazję zapoznać się z nową masą plastyczną, jaką była dla nich glina. Podczas spotkania robiły z niej wałeczki i kuleczki, które wykorzystały do stworzenia kwiatka.  Praca z gliną bardzo dobrze wpływa na harmonijny rozwój dzieci. Wycisza, uczy skupienia i cierpliwości. Zgniatanie, ugniatanie i wałkowanie gliny zaspokaja naturalną potrzebę dziecka, przygotowuje w ten sposób rękę do nauki pisania. Znakomicie stymuluje i rozwija układ nerwowy. Rozwija wyobraźnię, zdolności manualne i oczywiście jest wspaniałą zabawą. Po zajęciach nasze prace zostały zabrane do pracowni ceramicznej, gdzie będą nabierać  kolorytu, a następnie zostaną wypalone w specjalnym piecu. Niebawem wrócą do nas, by cieszyć oczy swym widokiem.

 

 

We wtorek 12 marca dzieci z naszego oddziału uczestniczyły w seansie edukacyjnym. Wszystko odbyło się w specjalnej półsferycznej, przenośnej kopule, zapewniającej niezbędne tło dla obrazów. Zastosowanie sprzętu projekcyjnego dało efekt prawdziwego planetarium. Dzieci po wysłuchaniu krótkiej prelekcji na temat Układu Słonecznego, weszły do kopuły i obejrzały film edukacyjny o kosmosie wyświetlany dookoła głowy. Dzieci odbyły podróż przez Układ Słoneczny, przechadzały się po Marsie, lądowały na Księżycu, podziwiały pierścienie Saturna. Przedszkolaki przeniosły się w świat zagadek kosmosu.   Pokaz dostarczył wszystkim wielu niezapomnianych wrażeń.

 

Przygoda kropelki wody, czyli jak powstaje deszcz?

Podczas zajęć dzieci poznały wędrówkę kropelki wody. Celem była obserwacja zjawiska przyrodniczego, jakim jest deszcz i proces powstawania oraz uświadomienie dzieciom, że woda nieustannie krąży w przyrodzie.  Kropelki wody były także inspiracją do zajęć matematycznych, podczas których dzieci za pomocą liczmanów odtwarzały liczbę usłyszanych dźwięków, przeliczały w zakresie 6.

 

"W marcu jak w garncu"

Nadszedł marzec. Pogoda za naszymi oknami świetnie odzwierciedla powtarzane
z dawien dawna powiedzenie "W marcu jak w garncu". W oparciu o naszą codzienną pracę  z własnoręcznie przygotowanym kalendarzem, dzieci poznały nazwę aktualnego miesiąca. Omówiliśmy znaczenie wspomnianego przysłowia ze szczególnym naciskiem na charakterystykę marcowej pogody, rozwiązywaliśmy zagadki nawiązujące do elementów pogody, przeliczaliśmy symbole, dzieliliśmy słowa na sylaby. Dzieci wysłuchały także wiersza J. Kulmowej i podobnie jak tytułowy „marzec" miały przed sobą garniec, w którym mieszały różne elementy pogody. Ogromną radość sprawiła biedroneczkom zespołowa praca podczas malowania farbami.

 

4 marca wybraliśmy się na zajęcia edukacyjne do biblioteki, Książnicy Płockiej filii nr 7.Pani bibliotekarka zaproponowała ciekawe zajęcia o tematyce  wiosennej. Przedszkolaki doskonale poradziły sobie z wiosennymi zagadkami, tańczyły i bawiły się przy wesołej muzyce oraz chętnie pokolorowały  obrazek.  

W ŚWIECIE EMOCJI

 

Zajęcia ekologiczne "Od owieczki do czapeczki"


W środę  w przedszkolu odbyło się spotkanie z higienistką stomatologiczną. Zaproszony gość opowiedział dzieciom, jak dbać o zęby i higienę jamy ustnej. Szczególną uwagę zwrócono na prawidłowe odżywianie. Na specjalnym modelu pokazała czego składa się ząb i co dzieje się z nim, gdy zaczyna chorować. Wyjaśniła przedszkolakom, co robić, aby zęby jak najdłużej pozostały zdrowe. Zachęciła również do wizyt w gabinecie stomatologicznym. Zaprezentowała i oswajała dzieci z narzędziami stomatologicznymi poprzez kontrolę wszystkim ząbków. Dzieci były bardzo zainteresowane tematem. 
Ta wizyta z pewnością na długo zostanie w naszej pamięci ;)

 


UROCZYSTOŚĆ Z OKAZJI DNIA BABCI I DZIADKA

Dzień Babci i Dziadka to najpiękniejsze dni w roku. W tych dniach Babcie i Dziadkowie obdarzani są szczególnymi dowodami miłości. Przedszkolaki bardzo wdzięcznie i szczerze wyraziły swoje przywiązanie i szacunek prezentując program artystyczny. Swoim najbliższym dzieci  wręczyły niespodzianki przygotowane w przedszkolu. 


W związku z realizacją tematyki związanej z dinozaurami, w sali powstał kącik dinozaurów. A podczas zajęć przedszkolaki pogłębiły wiedzę nt. tych prehistorycznych zwierząt, m.in. dowiedziały się dlaczego dinozaury wyginęły. Jedna z teorii głosi, iż przyczyną ich wymarcia mogła być wzmożona aktywność wulkanów, dlatego aby dzieci mogły zaobserwować czym tak naprawdę jest wulkan, przeprowadzony został eksperyment. Do tego doświadczenia potrzebne były: soda oczyszczona, czerwona farba, płyn do naczyń oraz ocet. Wybuch był spektakularny i wzbudził ogromne zainteresowanie przedszkolaków.


16 stycznia wybraliśmy się na wycieczkę do biblioteki, Książnicy Płockiej filii nr 7.  Podczas zajęć przedszkolaki poznały najzimniejsze  tereny Ziemi, poznały również zwierzęta żyjące na tych obszarach. 


„Lodowe zabawy”

Kolejnego dnia kontynuowaliśmy naszą działalność badawczą, tym razem sprawdziliśmy jakie właściwości ma lód i skąd się bierze. Dzieci na posługiwały się określeniami: zimny, twardy, przeźroczysty. Nasi mali badacze wrzucali do obu misek kolorowy lód i zaobserwowali, że gdy wrzucimy go do ciepłej wody znacznie szybciej się roztopi oraz zabarwi czystą wodę. Wniosek był taki, że lód znacznie szybciej roztopił się w ciepłej wodzie, a ciepła woda uległa znacznemu ochłodzeniu. Zabawy z wodą, śniegiem, lodem bardzo podobały się naszym odkrywcom, jesteśmy przekonani, że to nie koniec naszych eksperymentów i badań. Zachęcamy dzieci i rodziców do organizowania podobnych zabaw w domu!


„Tyle śniegu napadało”

Zainspirowani zimową aurą postanowiliśmy wykonać zabawy badawcze ze śniegiem i lodem. Pierwszego dnia dzieci poznały właściwości śniegu, posługiwały się określeniami: zimny, mokry, miękki. Przedszkolaki z dużym zainteresowaniem obserwowały co dzieje się ze śniegiem kiedy przyniesiemy go do ciepłej sali oraz jakie produkty mogą przyspieszyć topnienie śniegu. Sprawdzały też, czy śnieg naprawdę jest czysty. Okazało się, że w rzeczywistości choć bielutki to wcale taki czysty nie jest. Już teraz nikomu z nas nie przyjdzie do głowy żeby spróbować jego smaku.   Na koniec naszych działań postanowiliśmy sprawić, aby zima była wesoła i kolorowa  i zabarwiliśmy śnieg kolorowymi barwnikami. 


W minionym tygodniu biedroneczki  rozmawiały na temat dnia i nocy. Staraliśmy się odpowiedzieć na pytania: Kiedy jest dzień, a kiedy noc, co można robić w ciągu dnia, a co w nocy itd. Poznaliśmy także pojęcia poranek, dzień, wieczór, noc. Tego dnia odbyła się również zabawa badawcza pt. "Dlaczego w dzień jest jasno, a w nocy ciemno?". Do tej zabawy wykorzystaliśmy globus i latarkę. Dzieci starały się zrozumieć, że zjawisko powstawania dnia i nocy zależy  od obrotowego ruchu  Ziemi. Następnie układaliśmy rytmy ilustrujące dzień i noc oraz wykonaliśmy kalendarz dobowy.

„Boże Narodzenie przychodzi cichutko, posłuchaj jak stuka kolęda w serduszko” 
Okres świąt Bożego Narodzenia to czas pełen radości, piękna, magii i czarów. Czas spełniania marzeń i okazywania sobie wzajemnie miłości. Aby podkreślić wyjątkowy charakter tych świąt, przedszkolaki przygotowały dla Rodziców występ artystyczny.


W czwartek poznaliśmy zawód malarza artysty. Dowiedzieliśmy się jakie powstają nowe barwy z połączenia kolorów dobrze nam znanych. Przez chwilę mogliśmy puścić wodze fantazji i pokolorować otaczający nas świat muzyka i barwą. 

 


Na początku grudnia poznaliśmy zawód kucharza. Z tej okazji odwiedziliśmy nasze kochane Panie kucharki, które każdego dnia pieczołowicie przygotowują dzieciom smaczne posiłki. Pani Małgosia szefowa kuchni opowiadała dzieciom jak obywa się przygotowywanie posiłków, gdzie są przechowywane i jakich używają urządzeń kuchennych do usprawnienia swojej pracy.  Z dużym zainteresowaniem poznały poszczególne pomieszczenia przynależące do kuchni. Dużym zaskoczeniem dla dzieci była wielkość garnków, patelni oraz winda, która przewozi przygotowane posiłki na I piętro naszego przedszkola.

  

Czary-Mary… Andrzejki w Przedszkolu
W piątek, 30 listopada, od samego rana w naszej grupie trwały przygotowania do Andrzejek. Kiedy wszystko było już gotowe pojawiła się dobra czarownica, która rozpoczęła zabawę. Różnymi sposobami odkrywała z przedszkolakami tajemnice losu. Za pomocą kręcenia butelką, kolorowych karteczek, przebijania balonów i innych tajemniczych przedmiotów, dzieci mogły „poznać swoją przyszłość” – tą bliską „co dostanę od Mikołaja ” i tą daleką… „kim będę w przyszłości”. Wśród atmosfery tańca i zabawy znalazł się również czas na słodki poczęstunek. Ten magiczny dzień był okazją do zapoznania się z tradycją andrzejkową, radości oraz integracji grupy.

Pierwsza wizyta przedszkolaków w bibliotece

28 listopada maluszki wybrały się do Książnicy Płockiej Filia Biblioteczna nr 7. Przedszkolaki z wielką radością zapoznały się z magicznym dla nich miejscem. Kilkoro z nich było wcześniej w bibliotece ze swoimi rodzicami, ale dla zdecydowanej większości była to pierwsza wizyta wśród tylu książek.  Przedszkolaki zwiedziły placówkę, z wielkim zainteresowaniem przeglądały książki znajdujące się na półkach, ale szczególnie zainteresował ich dział dla najmłodszych. Pani bibliotekarka przeczytała dzieciom bajeczkę o tematyce świątecznej i zachęciła do wykonania pracy plastycznej. Na zakończenie naszej wizyty wypożyczyliśmy dwie książeczki: o przygodach Tupcia Chrupcia i małej dziewczynki Zoe. Każdy maluch wyszedł z biblioteki nie tylko z uśmiechem na twarzy i zakładką do książki otrzymaną na pamiątkę, ale przede wszystkim z obietnicą, że wróci do biblioteki,  aby móc się zapisać i korzystać z bogatej oferty dla dzieci.

W środę 21 listopada Biedroneczki uczestniczyły w niecodziennych zajęciach. W naszej grupie gościł pracownik Miejskiego Ogrodu Zoologicznego w Płocku. Pani przyszła do przedszkola z kilkoma zwierzątkami, m.in.  z wężem, jaszczurką, żółwiem, królikiem i przekazała wiele ciekawych informacji na ich temat. Dzieci dowiedziały się z czego składa się ciało węża oraz że jego język służy do wąchania. Wszyscy już wiemy, że jaszczurka zamiast uszu ma otwory do słuchania. Większość przedszkolaków chętnie głaskała zwierzątka, pozowała z nimi do zdjęć, a najodważniejsi pozwolili sobie założyć węża na ramiona. W nagrodę za aktywne uczestnictwo każdy przedszkolak otrzymał naklejkę.

PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA

Dzień 15 listopada pozostanie na długo w pamięci dzieci 3 letnich z Przedszkola Miejskiego Nr 5 i ich rodziców. Tego właśnie dnia odbyła się pierwsza ważna przedszkolna uroczystość – pasowanie na przedszkolaka.W uroczystości brali udział rodzice 3 letnich "Kropeczek Biedroneczek” oraz pani dyrektor. Uroczystość rozpoczęła się od powitania gości i przedstawienia krótkiej części artystycznej, w której maluszki zaprezentowały swoje umiejętności – dając tym samym dowód, jak dużo już potrafią. Były więc piosenki, wierszyk, zabawy ruchowe i taniec. Po części artystycznej, dzieci obiecały: zgodnie bawić się w przedszkolu, przychodzić każdego dnia z uśmiechem, słuchać pani i pomagać kolegom, być dzielnym przedszkolakiem. Następnie pani dyrektor dokonała uroczystego pasowania każdego dziecka na przedszkolaka. Na pamiątkę tego ważnego wydarzenia każdy przedszkolak otrzymał dyplom pasowania oraz mały słodki upominek. Wszystkim podobała się zabawa, chociaż w niejednym oku mam pojawiły się łzy wzruszenia. Teraz dzieci z dumą mogą powiedzieć – Mamo, tato – jestem przedszkolakiem!

„Gumowe jajo”

Podczas zajęć dowiedzieliśmy się jak skorupka jajka niszczy się pod wpływem działania octu. Zanurzyliśmy jajka w dwóch słoikach- z wodą i octem. Dzieci zauważyły, że na powierzchni zanurzonego w occie jaja utworzyły się malutkie bąbelki (pęcherzyki gazu) a po upływie czasu zaczął tworzyć się brzydki osad o ciemnobrązowym zabarwieniu. Doszliśmy do wniosku, że jest to pozostałość po skorupce jaja. Zaobserwowaliśmy, że ocet ją „zjada”.  Po upływie doby, sprawdziliśmy czy nasz eksperyment wyszedł. Po wyjęciu jajek ze słoika wypełnionego wodą- dzieci zauważyły, że nadal mają twardą skorupkę i nic się z nimi nie stało. Natomiast w drugim słoiku- po wyjęciu jajek i umyciu ich w wodzie, zaobserwowaliśmy, że kwas octowy znajdujący się w occie całkowicie rozpuścił skorupkę i jajka stały się elastyczne. Kiedy twarda skorupka rozpuści się, pozostaje miękka część jaja – przeźroczysta błona, która chroni pływające w środku białko i żółtko. Wygląd jajek bez skorupki bardzo nas rozbawił, ponieważ wyglądały  jak galaretka lub gumowa piłka. Takie elastyczne jajo może nawet skakać jak piłeczka. Jednak do zabawy nie polecamy, bo jest delikatne i z takiej piłki szybko może zrobić się żółta plama na podłodze :)


„Co pływa, co tonie?

Dlaczego niektóre przedmioty toną a inne nie? Dzieci postanowiły zbadać to jakże ważne zjawisko dotyczące właściwości różnych przedmiotów zanurzonych w wodzie. Do przeprowadzenia eksperymentu była nam potrzebna duża miska do której wlaliśmy wodę oraz przygotowane przedmioty, które chcieliśmy zbadać, m.in. : piórko, moneta, torebeczka foliowa, piankowa literka, kasztan, spinacz biurowy, drewniana wykałaczka.  Przed rozpoczęciem eksperymentu dzieci po kolei oglądały przygotowane obiekty, określały ich cechy: małe, duże, ciężkie, lekkie, twarde, miękkie, cienkie, grube. Następnie przedszkolaki wrzucały przedmioty do przygotowanej miski z wodą i obserwowały, które z nich opadają na dno, a które utrzymują się na powierzchni wody. Dzieci wspólnie wysunęły właściwe wnioski– że cięższe przedmioty opadają na dno, a lżejsze utrzymują się na powierzchni wody. Przeprowadzony eksperyment wzbudził w dzieciach wielkie zainteresowanie.

"Owocowa przekąska-jeżyk"

SPOTKANIE Z PANIĄ BIBLIOTEKARKĄ

W przedszkolu odwiedził nas bardzo miły gość- p. bibliotekarka z Książnicy Płockiej, która umiliła dzieciom czas leżakowania i przeczytała  bajeczkę pt. „Przygody Fenka -skarby jesieni.”

„Mały miś w świecie wielkiej literatury”

Nasza grupa bierze udział w ogólnopolskim projekcie pt.  „Mały miś w świecie wielkiej literatury”.   Nasz pluszowy miś "Krzyś", będzie wędrował od domu do domu przedszkolaków z dzienniczkiem „pod pachą”. Zadaniem dziecka będzie opieka nad misiem, a zadaniem rodzica poczytanie misiowi na dobranoc. Prosimy, aby w dzienniczku zostawić misiowi pamiątkę – zadanie dla rodzica: pomóc dziecku odrysować jego dłoń i zachęcić do wykonania rysunku dla misia. Należy także wpisać tytuł bajki/książeczki, która została przeczytana.  Na pewno będzie to wspaniała i niezapomniana przygoda !!!


Język angielski

Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem angielskim w przedszkolu jest przede wszystkim zabawą. Stwarzamy dzieciom warunki umożliwiające osłuchanie się z językiem angielskim w różnych sytuacjach życia codziennego. Dziecko ma kojarzyć język angielski  z pozytywnym wyzwaniem, aby na dalszych etapach edukacyjnych chętnie się go uczyło. Zajęcia prowadzimy wykorzystując elementy powszechnie lubiane przez dzieci, takie jak: historyjki obrazkowe, rymowanki, proste wierszyki, zabawy ruchowe, gry i piosenki.

„Czyste ząbki”

Podczas cyklu zajęć na temat higieny i dbania o zdrowie dzieci rozpoczęły przygodę z myciem zębów. Dbanie o codzienną higienę to również znakomita okazja do nauki samodzielności.