PRZEDSZKOLNE KOŁA ZAINTERESOWAŃ ROK SZKOLNY 2018/2019
1. Koło plastyczne ,,Twórczy przedszkolak”
Opiekunowie: Bożena Jędrzejewska, Elżbieta Dobrowolska
Od października 2017 r. ponownie rozpoczyna swoją działalność koło plastyczne „Twórczy przedszkolak”. Zajęcia będą się odbywały minimum raz w miesiącu w piątek w godzinach: 12.00 – 12.40.
Głównym celem koła „Twórczy przedszkolak” jest kształtowanie twórczej postawy dzieci w różnych sferach osobowości, a w szczególności:
– rozwijanie własnych zainteresowań dzieci,
– stymulowanie samodzielnego myślenia,
– zaspokojenie potrzeby tworzenia.
Dzieci będą miały możliwość posługiwania się różnymi technikami plastycznymi: wycinanka, kalkografia, frotaż, rysowanie pastelami, składanki z figur geometrycznych – origami, malowanie kulką, sznurkiem, brikolaż, retusz, tworzenie prac przestrzennych, projektowanie i kolorowanie mandali.
Wprowadzane będą zabawy rozwijające myślenie wyobrażeniowe oparte na słowie np. wiersze, bajki i baśnie, rymowanki, tworzenie definicji, nadawanie nowych nazw, znaczeń.
Spotkania będą uatrakcyjnione zabawami i tańcami integracyjnymi, masażykami relaksacyjnymi, zabawami paluszkowymi oraz zabawami z chustą animacyjną.
STYCZEŃ
Na styczniowym spotkaniu koła plastycznego dzieci wykonały pracę pt. „Zimowe drzewa” z wykorzystaniem różnych materiałów: koronek, tiulu, serwetek, wacików kosmetycznych i białego papieru, przedstawiając wygląd drzew podczas zimy. Uczestniczyły w zabawie rytmicznej „Przyszła do nas zima biała”.
GRUDZIEŃ
Z okazji świąt Bożego Narodzenia na kolejnych zajęciach koła plastycznego dzieci wykonały Aniołka z papierowego talerzyka. Do ozdobienia wykorzystały gotowe elementy: kolorowe piórka, cekiny, koraliki, śnieżynki.
LISTOPAD
W listopadzie odbyło się kolejne spotkanie koła plastycznego „Twórczy przedszkolak”. Dzieci wykonały pracę techniką origami płaskie z koła na temat „Sowy na drzewie”. Na zakończenie tańczyły przy piosence „Lecą, lecą liście” demonstrując ruchem jej treść.
PAŹDZIERNIK
W październiku odbyło się spotkanie kółka plastycznego. Zajęcia rozpoczęły się zabawą przy piosence pt. ,,Pani jesień”. Dzieci tworzyły też gwiazdę skojarzeń do słowa – jesień. Następnie wykorzystując niekonwencjonalne narzędzia – patyczki do uszu wykonały pracę pt; „Jesienne liście”.
2. Kółko czytelnicze ,,Książkowe moliki”
Nauczycielka: Lidia Dusza
„Czasami wystarczy przeczytana bajka,
aby dać naszemu dziecku pieszczotę,
która pozostaje w sercu na całe życie.”
Pino Pellegrino
Głównym celem koła czytelniczego „Książkowe moliki” jest:
wprowadzenie dzieci w świat literatury,
rozbudzanie zainteresowań czytelniczych,
zainteresowanie dziecka książką.
Przedszkolaki zapoznają się z tekstami literackimi – wierszami, opowiadaniami, baśniami i bajkami dla dzieci. Spotkania z książką uatrakcyjnione będą zabawami muzycznymi i plastycznymi inspirowanymi poznanymi utworami literackimi oraz ćwiczeniami ortofonicznymi.
Działalność koła czytelniczego „Książkowe moliki” będzie odbywała się minimum raz w miesiącu
GRUDZIEŃ
Na kolejnych zajęciach koła czytelniczego dzieci dowiedziały się jakie są etapy powstawania książki na podstawie historyjki obrazkowej „Od autora do czytelnika”. Wysłuchały wiersz M. Przewoźniaka pt. „Kłopoty w bibliotece”. Doskonaliły umiejętność wypowiadania się nt. „Co to jest książka?”. Na zakończenie zajęć rozwiązały zagadki o znanych postaciach z popularnych bajek.
PAŹDZIERNIK
W październiku odbyły się pierwsze zajęcia koła czytelniczego „Książkowe moliki”. Przeczytaliśmy książkę pt. „Elmer” Davida McKee. Elmer to słoń w kratkę – ulubieniec przedszkolaków na całym świecie. Razem z Elmerem dzieci odkrywają swoje indywidualne talenty, uczą się tolerancji i otwartości, budują poczucie własnej wartości i przekonują się, że warto poznawać świat i zdobywać przyjaciół. Seria książek z Elmerem prostymi środkami chwali subtelność, inteligencję i wyrozumiałość. I przede wszystkim bawi dzieci.Na zakończenie zajęć dzieci pokolorowały słonia w kratkę i zabrały go do domu.
3. Koło patriotyczno-turystyczne ,,Mali traperzy z 5”
Przedszkolne koło patriotyczno-krajoznawcze „Mali traperzy z 5” prowadzą nauczycielki:
Małgorzata Walaszek
Beata Wojciechowska.
Działalność koła ma na celu rozwijanie poczucia przynależności narodowej, zapoznanie z zabytkami, legendami, historią kraju oraz najbliższej okolicy.
4. Koło ekologiczno-badawcze ,,Eko-Przedszkolak’’
Nauczycielka: Justyna Lewandowska
„Uczmy miłości do przyrody,
uczmy spostrzegać jej piękno,
cieszyć się nim, podziwiać je,
a jednocześnie przestrzegajmy dzieci,
by tego piękna nie niszczyły”.
(Hanna Zdzitowiecka)
Celem Koła ekologiczno –badawczego ,,Eko-Przedszkolak’’ jest dostarczenie wiedzy na temat podstawowych pojęć ekologicznych, wykształcenie umiejętności mądrego korzystania z zasobów natury, rozumienia mechanizmów zjawisk przyrodniczych, kształtowania postaw proekologicznych oraz wyrobienia u dzieci świadomości przyrodniczej. Program koła stwarza warunki do działania w obszarze aktywności poznawczej, zabaw badawczych i eksperymentów, które pozwolą przedszkolakom rozwijać myślenie przyczynowo-skutkowe, porównywać i zgłębiać fascynujący świat przyrody. Działalność koła będzie odbywała się minimum raz w miesiącu.